zaterdag 22 oktober 2011

Speeltuinen moeten veilig, voor jong en oud!

De Amersfoortse burgemeester Lucas Bolsius heeft zijn kuitbeen gebroken. 
Lucas Bolsius (foto gemeente Amersfoort)
Hij kwam ongelukkig ten val in de speeltuin waar hij met zijn dochter aan het schommelen was. De burgervader zit nu in een rolstoel en loopt af en toe op krukken. Bolsius probeert wel alle afspraken de komende weken gewoon na te komen. Sinds 31 augustus 2010 is Lucas Bolsius burgemeester van Amersfoort. Daarvoor was hij wethouder in Rotterdam.

Dit bericht viel mij op in het Amersfoortse nieuws van deze week. Ik maak er om twee redenen melding van. Ten eerste, zie hier weer het belang van veiligheid op de speelplaatsen en in speeltuinen voor jong en oud. En ten tweede omdat het college van Lelystad binnenkort het college van Amersfoort zal ontvangen in ons gerenoveerde gemeentehuis en onder andere zullen spreken over het 'nieuwe werken'. Ik ben ook benieuwd hoeveel budget de gemeente Amersfoort over heeft voor onderhoud speelplaatsen en speeltuinen. Hier heb ik mogelijk iets aan, omdat de discussie over de herijking van het onderhoudsbudget en de daarbij behorende plusmaatregelen waar speelplaatsen onderdeel van uitmaken nog met de gemeenteraad gevoerd moeten worden.
Ik wens Lucas vanaf deze plaats een goed genezingsproces toe.