woensdag 15 mei 2013

Weer overleefd!

Soms is het leven niet makkelijk. Moet je er even doorheen en hoop je op het beste. Zo'n moment had ik deze week. Nee, niet tijdens de raadsvergadering, maar wel een dag later. Overigens altijd goed om een volle tribune met betrokken inwoners te zien. En ja het debat had wel wat om handen (betaald parkeren in de omgeving van het Stadshart). Voor de bewoners van de Stelling is dat ook belangrijk, want je zult er maar dagelijks tegenaan lopen. Maar laten we wel wezen, dit debat was natuurlijk niets vergeleken met het maar liefst 10 uur durende debat met staatssecretaris Weekers dat op hetzelfde moment plaatsvond in de tweede kamer over de belastingfraude van zeker 96 miljoen.

En als ik dan zelf de ochtend erna een gesprek van levensbelang heb, dan verbleekt het eigenlijk helemaal. Wordt het weer duidelijk wat werkelijk belangrijk is in het leven, wat een strijd waard is. Zonder de situatie te bagatelliseren, maar bij je gezondheid valt een parkeerprobleem in je straat in het niet.
Woensdagochtend was mijn eerste afspraak van die dag bij de neuroloog voor de uitslag van de controle- MRI, vanwege de hersentumor die vorig jaar uit mijn hoofd verwijderd is. Wie zelf wel eens met de nazorg van een levensbedreigende ziekte te maken heeft gekregen weet welke spanningen, ook vooraf, zo'n moment toch weer geeft en hoe groot de opluchting daarna is als je dan goed nieuws te horen krijgt. Vanuit deze context bezien vraag ik me weleens af hoe sommige mensen zelf in het leven staan, waar hun strijdvaardigheid op gebaseerd is, wat maakt dat iets belangrijk genoeg is om je heel druk over te maken en wanneer zijn ze eigenlijk pas tevreden.
En ik? Ik haal weer opgelucht adem en heb reden voor een feestje: 100% clean!!!!!!