zondag 31 maart 2013

Waardering stadsdienst Lelystad gestegen in OV-klantenbarometer Arriva op nummer één in landelijke OV-klantenbarometer


Reizigers waarderen het busvervoer in Lelystad dit jaar met een 7,2. Dat is een nog betere waardering ten opzichte van 2011 toen een 6,8 werd gegeven.

Ook in de overige vervoergebieden in Nederland beoordeelt de reiziger Arriva met positieve klantwaarderingen. Anne Hettinga, algemeen directeur Arriva en ik zijn er trots op dat het gemiddelde cijfer van de serviceverlening van Arriva dit jaar wéér hoger ligt dan het landelijk gemiddelde.  Zitplaats en gemak bij het instappen scoren hoog. De onderdelen zitplaats (8,5) en het gemak bij het instappen (7,9) worden hoog gewaardeerd door de reizigers in Lelystad. In de regio wordt het gebruiksgemak van het kopen van een vervoerbewijs en het laden van reissaldo op de OV-chipkaart beoordeeld met een 7,6 en de vriendelijkheid van het personeel met een 7,4. In de ranglijst is de stadsdienst Lelystad gestegen van een 72e plaats naar een 67e plaats. Het onderzoek OV-klantenbarometer is een landelijk onderzoek naar de mening van reizigers in het stads- en streekvervoer, inclusief regionale trein- en veerdiensten.